Anne's Wiki Blog

Thursday, November 02, 2006

De Doelgroeptest en Uitslag

De doelgroeptest

Nadat Miriam, Ginny en ik de website compleet gemaakt hadden, moesten we nog iemand vinden die zou meedoen aan de doelgroeptest. De doelgroeptest houdt in dat je iemand voor de computer zet en op de site laat surfen. Naderhand vraag je hoe het ging en wat hij/zij ervan vond. We hadden gekozen dat mijn broertje Jander (12) het slachtoffer moest zijn. Dit is zijn mening:

1. Jander, vind je de site overzichtelijk?
Ja, er zitten niet veel kleuren in zodat je niet weet wat je moet doen. Ook vind ik het wel fijn dat er niet zoveel onderwerpen zijn want anders is het ook lastig om iets te vinden.

2. Wat vind je van de homepage?
Uhm, wel goed. Een mooi klein stukje over mysteries en dat legt goed uit wat jullie gedaan hebben.

3. Wat vind je van de inhoud?
Ik vind het sowieso niet leuk om iets te lezen als het niet hoeft, maar ik had wel een klein stukje gelezen. Ik vind dat de onderwerpen wel goed gekozen zijn en ook wel spannend zijn, zodat je er een goed verhaal over kunt schrijven.

4. Wat vind je van de links in het verhalen zelf?
Eerst snapte ik het niet, maar daarna wel. Ik vind het wel leuk dat je zo van het ene verhaal naar het andere verhaal wordt gestuurd. Alleen moet je dan wel oppassen dat je niet op een link klikt als je net het verhaal aan het lezen bent, anders moet je weer helemaal opnieuw zoeken waar je was.

5. Als laatste, wat zouden Ginny, Miriam en ik nog moeten verbeteren aan de website?
Ik denk eigenlijk niks. Ik vind het wel goed zo.

Algemene bevindingen van de doelgroeptest

Uit de test is gebleken dat de meeste mensen de verhalen die we hebben geschreven leuk vinden. Er zitten wel verschillen in de stijl van schrijven, maar dit is niet als vervelend bevonden. De links die er in zitten werken goed. De feedback was niet zo zeer negatief maar er werden wat punten genoemd die soms wat onhandig waren. Zo bleek het vervelend te zijn dat je bij sommige van interne links van onze wiki, op de volgende pagina niet gelijk kon zien waar je nu moest beginnen met lezen. De meeste mensen zijn hier wel zelf uit gekomen. De vier verhalen waren allemaal apart op een pagina geplaatst, hierdoor waren de stukken tekst ook wat te lang volgens enkele mensen. Eigenlijk komt de feedback redelijk overeen met de feedback die we op school hebben ontvangen van onze medeklasgenoten.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home